Viime vuonna about tähän aikaan hääräsin kiireellä häävalmistelujeni parissa. Aloitin juhlasuunnittelun ja askartelut hyvissä ajoin, kuten tapanani on olla täsmällinen.

Pari kuukautta ennen häitä tilasin häänettikauppa Bridezillasta räväkän mustan sukkanauhan ja jotakin muuta pientä kivaa. Maksoin ostokseni tilauksen yhteydessä verkkopankkia käyttäen, yhteissummaksi tuli n. 40 euroa. Jäin odottamaan...

Ja odottaa sainkin, monta viikkoa. Lopulta otin yhteyttä Bridezillaan sähköpostitse. Kysyin missä tilaukseni viipyy. Vastaukseksi sain, että jokin tilaamistani tuotteista on loppunut heidän varastostaan ja että sitä odotellaan saapuvaksi ulkomaiselta valmistajalta. Jäin odottamaan...

Häät alkoivat lähestyä, mutta tilauksesta ei vieläkään ollut kuulunut mitään. Lähestyin nettikauppaa uudelleen sähköpostitse ja vastaus oli sama kuin edellisellä kerralla. Kirjoitin heille takaisin, että haluan purkaa kaupan. Jäin odottamaan...

Parin päivän päästä sain mailin jossa kerrottiin, että kaupan purku onnistuu ja että rahat siirretään tililleni lähiaikoina. Jäin odottamaan...

Ja odotan vieläkin. Häät ja häämatka koittivat ja ymmärrettävästi ajatuksiini ei tuolloin mahtunut epäonnistunut nettishoppailuni, eikä rahojeni takaisin vaatiminen. Asia unohtui ja jäi sikseen.

Nyt myöhemmin olen lukenut muiden morsiamien keskusteluja netissä samaiseen nettikauppaan liittyen. Tekstit ovat karuja. Tyytymättömiä asiakkaita on siis enemmänkin. Kumpa olisin googlettanut Bridezillan aikaisemmin.